Pluskwy w Pendolino. Rodzina z małymi dziećmi pogryziona w pociągu
Pluskwy znów zaatakowały w pociągu PKP Intercity. Rodzina z dwójką małych dzieci podróżowała nowoczesnym Pendolino z Krakowa do Gdyni. Na ciele 4-latka pojawiła się bolesna wysypka.

Chcesz wiedzieć wszystko pierwszy? Dołącz do grupy Newsy Radia ZET na Facebooku
Do zdarzenia doszło we wtorkowy wieczór, 24 września. Rodzina z dziećmi w wieku 4 lat i 1 roku wsiadła do pociągu PKP Ekspres Intercity Premium. W składzie jadącym z Krakowa do Gdyni zaatakowały ich pluskwy. Na ciele małych podróżnych pojawiły się liczne ślady po pogryzieniu przez pasożyty.
Oględziny lekarskie oraz konsultacje ze specjalistami zajmującymi się na co dzień walką z tymi insektami nie pozostawiają żadnych złudzeń – na pokładzie Pendolino grasują pluskwy.
Rodzina, która o zaistniałej sytuacji poinformowała niezwłocznie PKP, nie doczekała się jak dotąd żadnej pomocy. Przewoźnik odesłał rodzinę do procedury reklamacyjnej, którą obiecuje rozpatrzyć zgodnie z regulaminem przewozów na pokładach swoich pociągów.
Pełnomocnik rodziny zauważa, że w jesienny wieczór została pozostawiona sama sobie, bez żadnej opieki, bez żadnej pomocy. „Czy to oznacza, że w tak dużej firmie nie działają żadne procedury na wypadek sytuacji kryzysowych?” – pyta.
Poniżej publikujemy zdjęcie przedstawiające ślady ukąszeń przez pluskwy na ciele 4-letniego dziecka:
O komentarz w sprawie poprosiliśmy rzecznika PKP Intercity. W przesłanym oświadczeniu czytamy, że przewoźnik jeszcze tego samego dnia zlecił przeprowadzenie dezynsekcji składu.
Przypadki insektów w pociągach PKP Intercity są incydentalne. Czystość składów jest na bieżąco kontrolowana. Wykonywane czyszczenia i sprzątania eliminują potencjalne czynniki mogące mieć wpływ na możliwość pojawiania się w pociągach insektów. Natomiast w przypadku pojawienia się jakiegokolwiek rodzaju insektów z przyczyn zewnętrznych, niezależnych od przewoźnika, niezwłocznie zlecane są usługi dezynsekcji, wykonywane przez specjalistyczne firmy.Właściwy stan sanitarny pociągów PKP Intercity zapewnia regularne czyszczenie, które jest wykonywane stacjonarnie, tj. na stacjach końcowych i zwrotnych, a także w trakcie jazdy na pokładach wybranych składów. Każdy pociąg, niezależnie od kategorii, co najmniej raz w ciągu doby przechodzi czyszczenie codzienne. Jego zakres obejmuje niemal wszystkie elementy wyposażenia wewnętrznego. Jednocześnie każdy skład co kilkanaście dni przechodzi czyszczenie okresowe o najszerszym zakresie. Obejmuje ono wówczas wszystkie elementy wagonu, także pudło wagonowe z zewnątrz oraz sufity wewnątrz.Każdy pasażer ma prawo i możliwość złożenia reklamacji. Taki wniosek można złożyć w jednej z wyznaczonych do tego kas biletowych, znajdujących się na największych stacjach w kraju, za pośrednictwem poczty lub formularza na stronie intercity.pl. Reklamacja rozpatrywana jest indywidualnie, w terminie do 30 dni. Pasażer powinien zawrzeć w niej dane osobowe, dołączyć bilet oraz opisać zdarzenie. Odpowiednie formularze i więcej informacji na temat reklamacji można znaleźć na stronie internetowej PKP Intercity.Są wyniki śledztwa po wypadku Pendolino. Naprawa pociągu kosztowała 20 mln złotych
Przypomnijmy – to nie pierwszy przypadek, gdy w pociągu PKP pasażerów atakują pluskwy. W 2017 roku na radiozet.pl opisaliśmy historię pana Marka, który podróżował z Wiednia do Warszawy i został pogryziony przez insekty.
CZYTAJ TAKŻE: Ugryzienie pluskwy: swędzi i boli. Jak poznać, że ukąsiła pluskwa?
RadioZET.pl