Obserwuj w Google News

Sasin o "taśmach Obajtka": niepoważne, "odgrzewany kotlet"

3 min. czytania
04.03.2021 21:58
Zareaguj Reakcja

Materiał "Gazety Wyborczej" dotyczący Daniela Obajtka jest niepoważny, to "odgrzewany kotlet". Mam nadzieję, że sąd potwierdzi, że tezy "GW" są nieuprawnione - ocenił wicepremier, minister aktywów państwowych Jacek Sasin.

Jacek Sasin Daniel Obajtek
fot. Andrzej Iwanczuk/REPORTER

Jacek Sasin, minister aktywów państwowych, który wystąpił w czwartkowy wieczór w TVP Info, pytany był m.in. o publikacje "Gazety Wyborczej" dotyczące prezesa PKN Orlen Daniela Obajtka. Sasin odparł, że to "materiał niepoważny".

Jacek Sasin o "taśmach Obajtka: odgrzewany kotlet

- Jest to materiał niepoważny, według mojego odczucia z tego względu, że jest to "odgrzewany kotlet". "Gazeta Wyborcza" i w ślad za nią politycy opozycji sięgają do nagrań sprzed kilkunastu lat. Nie wiem, na ile te nagrania są w ogóle wiarygodne, jakiego okresu dotyczą, bo trudno się zorientować - mówił szef MAP. Zdaniem Sasina, "zmasowany i skoordynowany atak" na Daniela Obajtka, to efekt rozwoju PKN Orlen, konsolidacji Orlenu z Energą i Lotosem.

Mnie osobiście nie dziwi ten wściekły atak na prezesa Daniela Obajtka. Ja się właściwie go spodziewałem - Jacek Sasin

Nawiązał również do złożenia pozwu przez Daniela Obajtka, który domaga się od "Gazety Wyborczej" przeprosin, zaprzestania naruszania dóbr osobistych, usunięcia materiałów zawierających nieprawdę i wpłaty 200 tys. zł na Polskie Stowarzyszenie Syndrom Tourette'a. - Mam nadzieję, że sąd tutaj też potwierdzi, że te tezy, które "Gazeta Wyborcza" stawia, są tezami nieuprawnionymi - stwierdził wicepremier. 

Minister pytany także o wątpliwości opozycji dotyczące prawdziwych wyników PKN Orlen stwierdził, że "można twierdzić, że ziemia jest płaska". - Liczby nie kłamią, to są twarde dane, sprawdzane przez niezależnych audytorów - przekonywał Sasin. Nawiązując do bojkotu PKN Orlen przez niektóre ugrupowania opozycyjne, ocenił, że - jego zdaniem - pokazuje to "jak zdegenerowana jest dzisiaj opozycja w Polsce".

Daniel Obajtek złamał prawo? "Gazeta Wyborcza" publikuje kolejne materiały, Orlen wydaje oświadczenie

Pierwsza publikacja "Gazety Wyborczej" na temat Obajtka miała miejsce w ubiegłym tygodniu. "Gazeta" napisała, że w czasach, gdy Obajtek był wójtem Pcimia (był nim w latach 2006-15, od 2007 r. jest też członkiem PiS), chciał wykończyć firmę swojego wuja. Choć jako samorządowiec nie mógł tego zrobić, kierował z tylnego siedzenia konkurencyjną spółką TT Plast. Potem skłamał w tej sprawie przed sądem - podała "GW". Według dziennika dowodem na to są nagrania rozmów Obajtka, którymi dysponuje; padają na nich wulgaryzmy, także pod adresem wuja.

W środę "GW" napisała, że ujawnia nowe nagrania, które mają potwierdzać, że Obajtek - jako wójt Pcimia - wydawał dyrektorowi handlowemu firmy TT Plast o imieniu Szymon polecenia, jak zdobywać kontrahentów, dyktował ceny i marże - de facto kierował spółką.

Redakcja poleca

Co więcej, jak podkreśla "GW", zeznając przed sądem w grudniu 2014 r., skłamał pod przysięgą, że nie miał żadnych kontaktów biznesowych z TT Plast. To był proces o wyłudzenie unijnych dotacji przez jego wuja Romana Lisa, współwłaściciela konkurencyjnej spółki Elektroplast, z którym Obajtek był skonfliktowany.

Po ubiegłotygodniowej publikacji gazety, spółka PKN Orlen wydała oświadczenie. "Stawiane w artykule tezy, niemające potwierdzenia w faktach, a oparte na nagraniach, których pochodzenia, integralności, czasu i okoliczności utrwalenia nie sposób stwierdzić, uderzają w wizerunek PKN Orlen jak również naruszają dobre imię prezesa Daniela Obajtka. Publikacja ma na celu zdyskredytowanie prezesa zarządu spółki w momencie, gdy prowadzone są kluczowe inwestycje rozwojowe i procesy akwizycyjne" - napisano.

RadioZET.pl/PAP