Zamknij

Zabójca Pawła Adamowicza jednak oglądał TVP Info? Szokujące ustalenia

19.02.2020 14:47
Stefan W
fot. WOJCIECH STROZYK/vREPORTER

Po śmierci Pawła Adamowicza, Służba Więzienna dementowała informacje, jakoby Stefan W. miał podczas odbywania kary więzienia oglądać TVP Info. Sama stacja podkreślała także, że od momentu, gdy Stefan W. wyszedł na wolność, na jej antenie nie pojawiały się żadne materiały krytyczne wobec zamordowanego prezydenta Gdańska. Według "Gazety Wyborczej", informacje te są jednak nieprawdziwe.

Chcesz wiedzieć wszystko pierwszy? Dołącz do grupy Newsy Radia ZET na Facebooku

– Skazani odbywający karę w Zakładzie Karnym w Malborku nie mogą oglądać stacji TVP Info. Operator telewizyjny, który dostarcza tam sygnał telewizyjny, akurat tego kanału nie dostarczył. Tam jest telewizja kablowa. Tam jest TVP 1, TVP 2, TVN 24 i kilkanaście innych, ale nie ma TVP Info – informował mjr Bartłomiej Turbiarz z Centralnego Zarządu Służby Więziennej.

Zobacz także

Doniesienia o rzekomym dostępie więźniów w Malborku do kanału TVP Info, dementowały także Wiadomości TVP. – "Gazeta Wyborcza" sugeruje, że wpływ na zachowanie Stefana W. miała Telewizja Polska. To absurdalne oskarżenia. Służba Więzienna już rok temu informowała, że w trakcie odbywania kary Stefan W. nie mógł w więzieniu oglądać kanału TVP Info. Natomiast po tym, jak opuścił zakład karny, do chwili zabójstwa Adamowicza w TVP Info i programach informacyjnych TVP nie wyemitowano żadnego materiału o Adamowiczu – przekonywano.

Zobacz także

Nowe ustalenia "Gazety Wyborczej" wskazują jednak, że informacje te są nieprawdziwe. Jak podaje gazeta, Służba Więzienna przedstawiała wówczas wybiórcze dane. - Nie uwzględniła kilku pakietów MUX zawierających kanały cyfrowej telewizji naziemnej DVB-T. Kanały te można odbierać za darmo, potrzebny jest tylko trochę nowocześniejszy sprzęt (według dziennikarza „Dziennika Bałtyckiego”, który rozmawiał z byłym strażnikiem z Malborka, taki telewizor znajdował się w świetlicy). A w pakiecie MUX 3 dostępny jest właśnie kanał TVP Info – czytamy.

Zobacz także

Do sprawy odniosła się rzeczniczka Służby Więziennej Elżbieta Krakowska. - Służba Więzienna na Twitterze umieściła komunikat stanowiący odpowiedź na nieprawdziwe medialne informacje, że Zakładzie Karnym w Malborku Stefan W. oglądał tylko TVP Info – skomentowała.

Zobacz także

Według "Gazety Wyborczej", nie jest też prawdą, że po wyjściu z więzienia Stefan W. nie mógł obejrzeć w TVP Info żadnego krytycznego materiału o Pawle Adamowiczu. Jak podaje gazeta, 12 grudnia 2019 roku w TVP pojawiły się trzy takie materiały (lokalna TVP Gdańsk, „Teleexpress” i „Wiadomości”).

RadioZET.pl/ Gazeta Wyborcza