26 lat i koniec! ''Bravo'' znika z polskich kiosków
W środę ukazał się ostatni numer polskiej edycji dwutygodnika młodzieżowego „Bravo” - podał w czwartek portal Wirtualnemedia.pl. Pismo podzieliło los miesięczników „Bravo Girl”, „Fun Club” oraz „Twist” i znika z polskiego rynku po prawie trzech dekadach.

Jak ustalił portal wirtualnemedia.pl, główna przyczyna zamknięcia dwutygodnika to duże spadki sprzedaży pisma. Według danych Związku Kontroli i Dystrybucji Prasy, średni jednorazowy nakład "Bravo" w 2016 roku wynosił 64 tys. 20 egzemplarzy z czego sprzedanych zostało 24 tys. 568. Dla przykładu - nakład pisma z 2000 roku wynosił ponad 500 tys. egzemplarzy.
- Decyzja wydawcy związana jest z jednej strony ze zmianami preferencji i sposobu konsumpcji mediów grupy docelowej, a z drugiej strony ze strategią opartą na dywersyfikacji segmentu poprzez wprowadzanie tematycznie profilowanych magazynów („Tube News”) i wydań specjalnych - powiedział w rozmowie z wirtualnemedia.pl, Maciej Brzozowski - dyrektor PR wydawnictwa Bauer.
Zwolnienia w redakcji
Likwidacja pisma pociągnie za sobą decyzję o zwolnieniu kilku osób pracujących przy wydawaniu magazynu. Pozostali znajdą zatrudnienie w wydawnictwie Bauer.
W ostatnim okresie dwutygodnik liczył 40 stron i kosztował 2,99 zł.
RadioZET.pl/wirtualnemedia.pl/DG