Zmiany na Narodowym. W nowej nazwie sponsor

Polska Grupa Energetyczna będzie sponsorem tytularnym Stadionu Narodowego. Umowa została podpisana na pięć lat i od dziś stadion nosi nazwę PGE Narodowy. Firma zapłaci za to blisko 40 mln zł - dowiaduje się nieoficjalnie Radio ZET.

Jak ustalił reporter Radia ZET Mariusz Gierszewski może to być najlepszy kontrakt sponsoringowy Stadionu Narodowego. 

Co sponsor oznacza dla Stadionu? Przede wszystkim to, że nie będziemy już do niego dopłacać. - W zeszłym roku Narodowy był na małym plusie, a w tym roku będzie to już duży plus. Choć na stadionie dzieje się więcej niż na Londyńskim Wembley, to jednak utrzymanie tak dużego obiektu w ciągłej gotowości sporo kosztuje. Stadion ma już 7 firm, z którymi na stałe współpracuje. Teraz dochodzi ta największa i najważniejsza - mówi Mariusz Gierszewski. 

Polskiej Grupie Energetycznej kończy się umowa na sponsorowanie stadionu w Gdańsku i od lipca PGE trafi do Warszawy. Dzięki kontraktowi Stadion Narodowy osiągnie w 2015 roku ogromne zyski.

"

- W ciągu trzech lat Stadion Narodowy trafił do piątki najlepiej zarządzanych stadionów w Europie. Razem z PGE wykorzystamy wszystkie atuty naszych marek tworząc zupełnie nową jakość - PGE Narodowy. Nie ma drugiego obiektu, który byłby w stanie wygenerować tak dużo pozytywnej energii. To wszystko sprawia, że jest to partnerstwo zwycięskie dla obu stron i modelowa umowa naming rights - mówi Tomasz Półgrabski, prezes spółki PL.2012+.

"

Półgrabski zapewnia, że pieniądze od PGE na pewno nie pójdą na premie dla pracowników. Stadion zapłaci długi, które ma z poprzednich lat, zainwestuje w poprawę infrastruktury i będzie mógł zaproponować jeszcze lepszą ofertę koncertów czy wydarzeń sportowych. No i najważniejsze - nikt już nie będzie mógł powiedzieć, że podatnicy dokładają do obiektu.

Dzięki umowie z PZPN, na PGE Narodowym do 2020 roku rozgrywane będą mecze reprezentacji Polski.

W roku 2014 Stadion Narodowy odwiedziło około 2 milionów osób.

Radio ZET/MAG/lp

Więcej: