Odkryto śmiertelnie niebezpiecznego pająka. ''Ukrywa się w meblach i pościeli''

12.12.2019 19:42
Loxosceles tenochtitlan
fot. National Autonomous University of Mexico (UNAM)

Naukowcy z Meksyku zidentyfikowali nowy gatunek pająka, którego jad może powodować rozległe uszkodzenia ciała lub śmierć. Jadowity pająk ukrywa się w meblach i pościeli. Atakuje, gdy czuje się zagrożony.

Chcesz wiedzieć wszystko pierwszy? Dołącz do grupy Newsy Radia ZET na Facebooku

Jadowity pająk został znaleziony w środkowym Meksyku przez naukowców z National Autonomous University of Mexico (UNAM) w mieście Tlaxcala. Nowy gatunek (Loxosceles tenochtitlan) odkrył biolog i profesor uniwersytecki Alejandro Valdez-Mondragon wraz z grupą swoich studentów: Claudią Navarro, Karen Solis, Mayrą Cortez i Almą Juarez.

Naukowcy początkowo mylili pajęczaka z innym pokrewnym gatunkiem, który żyje w meksykańskich stanach Guerrero i Morelos-Loxosceles.

Ponieważ jest bardzo podobny do Loxosceles misteca, pomyśleliśmy, że przybył do naszego regionu w wysyłce z roślinami ozdobnymi. Podczas badań biologii molekularnej obu gatunków zdaliśmy sobie sprawę, że są one zupełnie inne

POWIEDZIAŁ Alejandro Valdez-Mondragon

Naukowcy z Meksyku zapewniają, że pająki te zazwyczaj próbują unikać kontaktu z ludźmi, ale mogą gryźć w obronie, jeśli czują się zagrożone. Nowo odkryty gatunek może osiedlać się w domach, gdzie chowa się między ubraniami, meblami lub ścianami.

Loxosceles tenochtitlan ma silny jad, który niszczy tkanki i może prowadzić do martwicy skóry. W przypadku dzieci ugryzienie może być nawet śmiertelnie niebezpieczne, ponieważ jad może dostać się do krwiobiegu i zniszczyć czerwone krwinki.