Masz ten samochód? Jedź do serwisu, bo jest niebezpieczny

Mitsubishi L200, Renault Scenic III, Talisman, Trafic III i Espace V mają niebezpieczne wady. Producenci wzywają właścicieli do swoich serwisów.

W niektórych samochodach marki Mitsubishi L200 (KA0T/KB0T) MY2007-2015, zastosowano poduszki powietrzne kierowcy wyprodukowane przez firmę Takata, co do których stwierdzono wcześniej problemy z prawidłowym funkcjonowaniem (m.in. przyczyną występowania usterki jest wpływ wilgotnego środowiska na generatory gazu).

Na rynku polskim kampanią naprawczą objętych jest łącznie 4 398 samochodów. Lista numerów VIN

Przedsiębiorca zadeklarował, że właściciele samochodów zostaną poinformowani o konieczności zgłoszenia się do serwisu w celu weryfikacji i ewentualnej wymiany generatorów gazu poduszek powietrznych kierowcy na nowe.

Informacji związanych z kampanią serwisową udziela MMC Car Poland Sp. z o.o. (adres: ul. 17 Stycznia 45A, 02-146 Warszawa, tel. 22 46 31 920 / faks: 22 46 31 801).

Renault Scenic III i Talisman

Przedsiębiorca Renault Polska Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie, powiadomił Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, że w niektórych samochodach marki RENAULT, modele: SCENIC III oraz TALISMAN, wyprodukowanych w fabryce w Douai (Francja) od początku produkcji do 25.05.2016 r., istnieje możliwość niedostatecznego dokręcenia śrub mocujących prowadnice foteli przednich. W przypadku gwałtownego hamowania lub zderzenia istnieje ryzyko przesunięcia się foteli przednich lewego i/lub prawego, z powodu odkręcenia się lub zerwania śrub mocujących.

Na rynku polskim kampanią naprawczą objętych jest łącznie 121 samochodów. Lista numerów VIN

Przedsiębiorca zadeklarował, że właściciele samochodów zostaną powiadomieni listami poleconymi o możliwości wystąpienia usterki oraz zaproszeni do autoryzowanych serwisów w celu kontroli i ewentualnej naprawy.

Informacji związanych z kampanią serwisową udziela Renault Polska Sp. z o.o. (adres: ul. Marynarska 13, 02-674 Warszawa; tel.: 800 900 803; e-mail: kontakt.klient@renault.com.pl).

Renault Trafic III

Przedsiębiorca Renault Polska Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie, powiadomił Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, że w niektórych samochodach marki RENAULT TRAFIC III, wyprodukowanych od 09.12.2013 r. do 30.09.2015 r., wyposażonych w silnik R9M 450 lub R9M 452, z powodu niewłaściwej grubości przewodu recyrkulacji gazów spalinowych (przewodu EGR), w wyniku działania ciepła, wibracji i ciśnienia, istnieje możliwość wystąpienia rozwarstwienia przewodu EGR w trakcie pracy silnika. Uszkodzenia elementów znajdujących się w otoczeniu przewodu EGR, spowodowane przez wydostające się gorące gazy spalinowe w komorze silnika, mogą doprowadzić do pojawienia się zapachu spalin, czarnego dymu w układzie wydechowym, nadmiernego hałasu i drgań w trakcie przyspieszania, utraty wspomagania układu hamulcowego, a także zgaśnięcia silnika albo utraty mocy silnika połączonej z sygnalizacją awarii na zestawie wskaźników lub wycieku paliwa.

Na rynku polskim kampanią naprawczą objętych jest łącznie 291 samochodów. Lista numerów VIN

Przedsiębiorca zadeklarował, że właściciele samochodów zostaną powiadomieni listami poleconymi o możliwości wystąpienia usterki oraz zaproszeni do autoryzowanych serwisów w celu wymiany przewodu recyrkulacji gazów spalinowych (przewodu EGR).

Informacji związanych z kampanią serwisową udziela Renault Polska Sp. z o.o. (adres: ul. Marynarska 13, 02-674 Warszawa; tel.: 800 900 803; e-mail: kontakt.klient@renault.com.pl).

Renault Espace V

Przedsiębiorca Renault Polska Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie, powiadomił Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, że w niektórych samochodach marki RENAULT ESPACE V, wyprodukowanych w fabryce w Douai (Francja) od początku produkcji do 28.07.2016 r., istnieje możliwość niedostatecznego przyklejenia przedniej krawędzi poszycia pokrywy silnika do jej szkieletu. Może to prowadzić do odwarstwienia się aluminiowego poszycia pokrywy silnika od jej szkieletu, w czasie jazdy z bardzo dużymi prędkościami (około 200 km/h), co może doprowadzić do wywinięcia się poszycia na przednią szybę i stać się przyczyną wypadku.

Ponadto, w zależności od egzemplarza, może wystąpić jedna lub kilka z poniższych wad:

  • ryzyko samoistnego wyłączenia funkcji zabezpieczającej drzwi tylne lewe przed otwarciem przez dzieci, bez odpowiedniego powiadomienia na zestawie wskaźników, co może skutkować otwarciem drzwi tylnych lewych przez dziecko siedzące z tyłu, mimo wskazywania włączonej funkcji blokady,
  • możliwość niedostatecznego dokręcenia śrub mocujących fotele przednie, co może skutkować przesunięciem się foteli przednich w przypadku gwałtownego hamowania lub zderzenia,
  • ryzyko rozwarstwienia przewodu recyrkulacji gazów spalinowych (przewodu EGR), co może skutkować możliwością pojawienia się zapachu spalin i czarnego dymu w układzie wydechowym, utratą mocy silnika połączoną z sygnalizacją awarii na zestawie wskaźników, hałasem i drganiami w trakcie przyspieszania, utratą wspomagania układu hamulcowego, gaśnięciem silnika lub wyciekiem paliwa.

Na rynku polskim kampanią naprawczą objętych jest łącznie 808 samochodów. Lista numerów VIN

Przedsiębiorca zadeklarował, że właściciele samochodów zostaną powiadomieni listami poleconymi o możliwości wystąpienia usterki oraz zaproszeni do autoryzowanych serwisów w celu kontroli i ewentualnej naprawy.

Informacji związanych z kampanią serwisową udziela Renault Polska Sp. z o.o. (adres: ul. Marynarska 13, 02-674 Warszawa; tel.: 800 900 803; e-mail: kontakt.klient@renault.com.pl).

Radio ZET/UOKiK/MS

Więcej: